Campanya emergència energètica UPC: Què més podem fer?

Aquesta crida ens apel·la a tots: Què es fa des de l'FME i què podem fer cadascú de nosaltres per contribuir a l'estalvi energètic en l'activitat universitària?

Emmarcat dins del PROGRAMA D'EMERGÈNCIA ENERGÈTICA (https://sostenible.upc.edu/ca/energia/emergencia-energetica), des de l'FME volem informar de quines actuacions s'estan duent a terme en l'àmbit d'edifici i també quines accions podem fer individualment per aconseguir reduir el consum energètic en l'activitat universitària.

Què es fa des de l'FME?

• S'ha reprès el POE (Projecte d'Optimització Energètica) que ja es va impulsar a la UPC en el període 2011-2014, i que va ser un gran èxit, ja que es van obtenir uns resultats en l'estalvi energètic durant aquest període superiors al 20% en molts edificis, entre ells el nostre. En el seu moment, es van fer inversions en sistemes d'il·luminació, sensors de presència, optimització en l'ús d'espais, campanya de comunicació i sensibilització, etc...
  • Campanya d'informació i sensibilització. En diferents espais de l'edifici s'han penjat cartells on trobareu pautes a seguir per generar aquest estalvi. Us animem que les poseu en pràctica i que en feu difusió entre el personal de les vostres unitats per tal que entre tots puguem ajudar a generar aquest estalvi.
  • Instal·lació de la planta solar fotovoltaica de l'FME, amb una potència nominal de 200 kW i està previst que cobreixi  gran part de la demanda elèctrica de la Facultat. La construcció de la planta està quasi llesta i esperem donar detalls de la seva posa en funcionament pròximament.
  • Participació en l'acció coordinada "DESCONNECTA'T 2 DE DESEMBRE", dins la qual es demanarà la implicació de tot el col·lectiu universitari a contribuir a reduir al màxim el consum energètic durant el pont de desembre.

Què puc fer jo? Implica't per la sostenibilitat econòmica i ambiental de la Universitat!

• Estalvia energia mentre treballes: Des de casa o des de la UPC, pots contribuir a l'estalvi energètic: aprofita la llum natural, apaga llums, apaga ordinador i pantalla quan acabis de treballar...
  • Desconnecta't de la UPC: Un 32% del consum energètic es produeix quan els edificis estan buits, durant les vacances, els caps de setmana o les nits.
  • Proposa millores al teu edifici: Vols fer un treball final d'estudis o tens alguna idea de millora energètica?

Us animem a participar i a fer-nos responsables d'aquesta crida que ens apel·la a tots. Pròximament, us anirem informant de noves iniciatives que es tenen previstes dur a terme, alhora que estem oberts a rebre els suggeriments que creieu oportunes per obtenir aquest objectiu comú.

Qualsevol dubte o aclariment al respecte podeu contactar a l'Oficina de Recursos i Serveis recursos.unitat.recursos.utgam@upc.edu