Ampliació de places per accedir al grau en Matemàtiques- curs 2023-2024

La proposta d'ampliació fins a 75 places va ser exposada i aprovada en la Junta de Facultat extraordinària que va tenir lloc el 7 de febrer de 2023,

Ampliació de places per estudiar al grau en Matemàtiques - curs 2023-2024

La proposta aprovada és ampliar fins a 75 places l’accés al GM per al curs 2023-2024. Això són 20 places més respecte al curs passat, en el que es van oferir 55 places.

Aquest augment respon a la creixent demanda d’aquests estudis que any rere any s’anava observant i a les pressions que, tant des de la Secretaria d’Universitats com de la mateixa UPC, s’anaven copsant per donar resposta a aquesta necessitat.

Es pretén també que amb aquest increment es rebaixi la nota de tall de les PAU, que actualment supera els 13,20, per tal d’obrir i destensar aquesta barrera d’accés al GM de la UPC.  Això farà que la nota de tall dels estudis de matemàtiques a Catalunya baixi, la qual cosa permetrà facilitar l'accés a aquests graus als estudiants de batxillerat amb bones capacitats per a les matemàtiques.

Aquest increment de places tindrà unes repercussions tant en l'àmbit de professorat (més professors per atendre desdoblament d’algunes assignatures), de logística (repartiment d’aules i d’espais comuns), de gestió acadèmica, etc. que ja han estat estudiades per l’equip deganal FME i consensuades amb els Departaments amb docència FME i amb el Consell de Direcció de la UPC.

Aquesta modificació motivarà la re-verificació del GM, que caldrà fer-ho en un termini de tres mesos (fins al maig).

Una vegada aprovada per Junta de Facultat, es passarà al proper Consell de Govern del mes de març per tal que l’increment es faci efectiu per al pròxim curs 2023-2024.