Acte de lliurament de la 15a edició del concurs Planter de Sondeigs: dijous 30 de maig coneixerem els treballs guanyadors!

24/05/2024

El concurs, que convoquen anualment les tres Facultats de Catalunya amb estudis de Grau en Estadística (Facultat de Matemàtiques i Estadística de la UPC, la Facultat d’Economia i Empresa de la UB i la Facultat de Ciències de la UAB), tindrà lloc a l'auditori del Vèrtex de la UPC a partir de les 17h30.

Dades de participació

En la present edició del concurs s’han lliurat 96 treballs (21 més que l’any passat) distribuïts per les diferents categories (1r-2n ESO 15 treballs; 3r-4t ESO 15 treballs, Batxillerat 27 treballs i categoria IDESCAT 14 treballs).

Enguany s’hi ha implicat 289 alumnes, dirigits per 22 professors de 17 centres d’ensenyament secundari d'11 poblacions diferents d’arreu Catalunya.

Per a més informació sobre el concurs #Planter2024, cliqueu l’enllaç https://fme.upc.edu/ca/concurs_Planter

Entitats col·laboradores del concurs

Com cada any, el concurs Planter de Sondeigs i Experiments agraeix la col·laboració de les entitats següents, sense les quals no seria possible tirar endavant aquesta iniciativa:

Departament d’Estadística i Investigació Operativa de la UPC, el Departament de Genètica, Microbiologia i Estadística de la UB, Departament d’Econometria, Estadística i Economia Aplicada de la UB, Departament de Matemàtiques de la UAB, Institut d’Estadística de Catalunya (IDESCAT), Servei d’Estadística de la UAB, Societat Catalana d’Estadística i de la Societat Catalana de Matemàtiques.

Quins temes són presents en aquesta edició del Planter?

En aquesta edició han aparegut temes molt diversos i transversals, alguns de tipus més experimental i d’altres d’anàlisi comparativa, de probabilitat i d'apostes...alguns amb títols curiosos i originals ("Amb ceba o sense", "De quin color són les mates"). Continuen interessant temes sobre salut mental, xarxes, pantalles... i es fan moltes preguntes: La inquietud científica dels joves participants del concurs els ha portat a fer experiments, a realitzar enquestes i a fer estudis observacionals que els han permès respondre a moltes de les preguntes que s’havien plantejat al començament i que ens han proporcionat coneixement sobre temàtiques molt diferents.