Acte de graduació FME 2023: breu crònica i àlbum de fotos

20/12/2023

Va ser una jornada càlida i emotiva que va tenir com a protagonisme els titulats i titulades i les seves famílies i acompanyants.

Aquest dilluns 18 de desembre, amb l'auditori del Vèrtex a vessar (més de 470 persones), va tenir lloc a la graduació de la promoció FME 2023: quasi 100 titulats i titulades dels estudis de matemàtiques i Estadística de l'FME van obtenir el seu diploma de finalització d'estudis, acompanyats per familiars, amics i companys en un acte entranyable i de retrobament.

A l'espera de tenir tota la informació sobre l'acte (discursos, gravació...) us deixem amb l' àlbum de fotos,   així com una breu crònica de com va anar la jornada.

Breu crònica de la cerimònia.

A les 18 h en punt va començar l'acte, amb la benvinguda a l’acte. prof. Jordi Guàrdia, degà FME, i en primer lloc, es van presentar dues novetats:
Per una banda, el nou obsequi institucional de l'FME, un compàs auri personalitzat, elaborat manualment a la botiga del Museu de Matemàtiques de Catalunya.
Per l'altra, es va presentar el nou premi a les millors estudiantes dels primers dos cursos del grau en Matemàtiques i del grau en Estadística UB-UPC. El premi porta el nom de la professora Carme Torras i de l'empresa AilyLabs, que el patrocina.
La prof. Maria Alberich va glossar breument la figura de Carme Torras i la mateixa prof. Carme Torras i el Sr. Pau Ferrer, representant d’Ailylabs van lliurar el premi a les estudiants:
-    Laura Navarrete (Grau en Matemàtiques)
-    Yinghong Chen  (Grau en Estadística UB-UPC)

Seguidament, el degà va convidar la padrina d’Estadística, prof. Marta Pérez a fer el seu discurs, que va donar el tret de sortida a la cerimònia de lliurament dels diplomes dels titulats en Estadística (GE UB-UPC i MESIO UPC-UB):
Els titutlats i titulades van ser cridats per la cap d’estudis del grau en Estadística, prof. Lourdes Rodero i la coordinadora del MESIO, prof. MariPaz Linares. La darrera va ser l’estudiant amb el millor expedient del grau en Estadística, Giselle Aguer Martínez que va rebre també el premi Premi Ailylabs a mans del Sr. Pau Ferrer d’Ailylabs.
També van rebre premis especials:
La titulada Elisa Albiñana Climent, que va rebre el premi NTTDATA al millor TFM del MESIO UPC-UB en Data Science 2023, lliurat pel Sr. Albert Mayol d’NTTDATA i també el titulat amb millor expedient del MESIO, Oriol Gairín Armengol, que va rebre el premi Accenture al millor expedient de mans de la Sra. Bianca Van der Veen, representant de l'empresa Accenture.
Aquesta part es va tancar amb el discurs gravat de Giselle Aguer i amb la primera actuació del Cor Ol·lari de l'FME.

A partir d'aquí, el torn va ser per als estudis de matemàtiques: La padrina, la prof. Anna de Mier va adreçar el seu discurs i posteriorment es va iniciar amb el lliurament de diplomes, anomenant un per un tots els titulats, sota la conducció del cap d’estudis del grau en Matemàtiques prof. Jesús Fernández i del coordinador del MAMME prof. Jordi Saludes. L’estudiant amb millor expedient del GM, Fèlix Moreno Peñarrubia, va rebre el premi Ailylabs de la mà del Sr. Pau Ferrer d’Ailylabs i la titulada Paloma López Larios, va ser la millor expedient del MAMME, i va rebre el premi Càtedra Mir Puig de la mà del prof. Juanjo Rué, director Càtedra Mir-Puig, per lliurar el premi.
El discurs de Fèlix Moreno Peñarrubia, representant els titulats dels estudis de matemàtiques i la segona actuació Cor Ol·lari van donar pas al reconeixement de les Tesis Doctorals en Matemàtica Aplicada i Estadística i Investigació Operativa llegides al llarg curs 2022-2023.
La cloenda de l'acte va anar a càrrec de la vicerectora de Responsabilitat Social i Igualtat de la UPC, Josefina Antonijuan i amb el cant del Gaudeamus, l'himne universitari, amb tota la platea aixecada.
Després de les fotos de grup, es va convidar tots els assistents a una copa de cava a vestíbul per brindar i celebrar tots junts la graduació de la promoció FME 2023.