Accions FME-UPC amb motiu del 8 de març, Dia Internacional de la Dona

06/03/2019

La Biblioteca FME prepara un butlletí especial per mostrar la producció científica de les dones matemàtiques i estadístiques UPC i les estudiantes preparen les accions reivindicatives pel divendres 8 de març.

L'FME inicia aquesta setmana reivindicativa amb la celebració de la Jornada Sofia Kovalevskaya (6 de març), l'homenatge a aquesta dona matemàtica soviètica que va aconseguir arribar a ser la primera dona catedràtica en una universitat europea i la primera acadèmica a l'Acadèmia de Ciències de Rússia.

I coincidint amb el 8 de març Dia Internacional de la Dona, la Biblioteca FME donarà visibilitat a les dones matemàtiques i estadístiques de la UPC, amb la publicació d'un butlletí especial per mostrar la seva producció científica a través del Portal FUTUR:  (https://futur.upc.edu/). S'inclourà una foto de cada dona matemàtica  i estadística que enllaçarà amb la seva pàgina d’investigadora de FUTUR. En total a la UPC,  són al voltant de 100 dones entre matemàtiques i estadístiques.

Des de la Facultat acompanyem totes les accions realitzades, tant des de la Facultat com també les impulsades a nivell UPC (destaquem la proposta al Campus Nord liderada per la professora de matemàtiques Paz Morillo). Trobareu totes les activitats relacionades amb el 8M 2019 recollides al web d'Igualtat de la UPC.