A punt per conèixer els equips guanyadors del concurs Planter de Sondeigs i Experiments 2021 sobre treballs d'estadística

Serà en la 12 edició d'aquest certamen que s'adreça a alumnat d'ESO i Batxillerat, organitzat per la UPC, la UB i la UAB. El lliurament dels premis serà divendres 28 de maig a les 16 h en format virtual via google meet.

Concurs Planter de Sondeigs i Experiments 2021

Aquest divendres 28 de maig a les 16 h (format virtual via enllaç meet: https://meet.google.com/uuf-zoks-xfy) es lliuraran els premis del concurs Planter de Sondeigs i Experiments, que enguany arriba a la seva 12a edició.

Aquest concurs, que convoquen anualment les tres Facultats de Catalunya amb estudis de Grau en Estadística (Facultat de Matemàtiques i Estadística de la UPC, la Facultat d’Economia i Empresa de la UB i la Facultat de Ciències de la UAB), està adreçat a estudiants d’ESO, Batxillerat i Cicles Formatius, i té com a objectiu principal despertar en els estudiants la curiositat per l'estadística com a eina fonamental en la recerca, tant en ciències experimentals com en ciències socials. Els equips participants (de fins a 5 alumnes) realitzen un treball d'estadística, on donen resposta a una pregunta rellevant utilitzant tècniques estadístiques, i presenten els seus resultats en un informe escrit.

En l'acte de lliurament es concediran quatre premis, d'acord amb les diferents categories:

• Categoria ESO, cursos 1r i 2n.
  • Categoria ESO, cursos 3r i 4t.
  • Categoria Batxillerat i Cicles Formatius.
  • Hi haurà un premi especial atorgat per l’Idescat al millor treball (de qualsevol curs) entre aquells que utilitzin dades de l'estadística pública, bé sigui de les disponibles al web del propi Idescat o a d'altres equivalents.

Enguany, amb motiu de l'Any FME 2020-2021 dedicat a Florence Nightingale, hi haurà una menció especial per aquells treballs relacionats amb la salut i les dades.

Els organitzadors i el jurat del Planter de Sondeigs i Experiments, després d’examinar els més de 50 treballs presentats, i a l'espera de conèixer el veredicte que es farà públic aquest divendres 28 de maig, pot constatar que tot l'alumnat participant ha experimentat i ha après molt i que, a més a més, s’ho ha passat molt bé!

Per a més informació sobre el concurs #Planter2021, cliqueu lenllaç.