A l‘FME fem una prova pilot de lavabo adaptat per a l‘ús de productes menstruals reutilitzables.

Al lavabo de la planta S1 al costat del bar (lavabo de dones), el dimarts 5 de març s'hi instal·larà una pica integrada per facilitar l‘ús i neteja de la copa o altres productes menstruals reutilitzables.

Amb l'objectiu de promoure la presència d’espais adequats en les universitats perquè totes les dones i altres persones menstruants de la comunitat universitària puguin dur a terme els seus hàbits menstruals amb comoditat i naturalitat i també fomentar els productes menstruals reutilitzables, com ara copes, calces absorbents, compreses de roba... es proposa aquesta prova pilot a l'FME: al lavabo de la planta S1 del costat del bar (lavabo de dones) s'hi ha instal·lat una pica integrada per facilitar l’ús i neteja de la copa o altres productes menstruals reutilitzables. Es podrà identificar fàcilment per la senyalització de la imatge que podeu veure en aquesta notícia.

És una de les accions demanada per les estudiants de l'FME que la Comissió d'Igualtat de la Facultat va recollir i que ha estat impulsada per UPC Sostenible, el Servei d'Infraestructures, el servei de manteniment de l'FME i l'Oficina d'Igualtat amb la col·laboració de Rezero.

Prova pilot, participa-hi!
Volem conèixer l'opinió de les usuàries, per això us animem a escanejar el QR que trobareu o bé clicant aquest enllaç i respondre l’enquesta. Ens serà de gran utilitat tenir aquests primers feedbacks per verificar-ne la utilitat i revisar, si cal, algun detall.

Com a prova pilot, la UPC serem la primera universitat catalana que farà un pilot d'aquestes característiques, i aquesta acció a l'FME la fa més especial encara.

Lavabos inclusius a la UPC i a l'FME
Per continuar avançant sobre aquests temes, des del Servei d'Infraestructures, l'Oficina d'Igualtat i UPC Sostenible continuarem treballant en una proposta de criteris de redisseny i retolació de lavabos per fer-los més inclusius. A l'FME també hi estem compromesos i treballant estretament per posar-ho en pràctica també als lavabos de la Facultat.

Campanya ‘Lavabos amics de la menstruació'
La UPC es va adherir a la campanya ‘Lavabos amics de la menstruació’, coincidint amb la Setmana Europea de la Menstruació Sostenible del passat any, trobareu més informació aquí.