“Recerca bàsica o aplicada?… Qui seríem nosaltres per dir-li al Turing que la lògica que estava estudiant no servia per res? No tindríem ordinadors.”: entrevista amb Eva Miranda (UPC-CRM)

23/02/2023

Quarta i darrera entrega de la sèrie d'entrevistes que ha fet el Centre de Recerca Matemàtica (CRM) a matemàtiques vinculades al centre amb motiu de la celebració de l’11 de febrer, Dia Internacional de la Dona i la Nena en la Ciència.

Tanca la sèrie la matemàtica Eva Miranda, catedràtica a la Universitat Politècnica de Catalunya, investigadora adscrita al CRM i membre de l’IMTECH. Com a directora del Laboratori de Geometria i Sistemes Dinàmics i líder del grup de GEOMVAP (Geometria de Varietats i Aplicacions), la seva recerca tracta diversos aspectes de la geometria diferencial, la física matemàtica i els sistemes dinàmics. Ha estat distingida amb dos premis ICREA Acadèmia consecutius, i ha rebut els prestigiosos premis internacionals François Deruyts, atorgat per la Reial Acadèmia de Bèlgica, i el premi Friedrich Wilhelm Bessel, atorgat per la Fundació Alexander von Humboldt a Alemanya. Recentment, també ha estat nomenada Hardy Lecturer de la London Mathematical Society.

Llegiu l'entrevista sencera aquí.