‘Mates, mates, mates: estan per tot arreu!’, el nou pòdcast de la sèrie ‘Algorrritmes UPC’

Celebrem el Dia Internacional de les Matemàtiques, el 14 de març, amb el nou pòdcast ‘Algorrritmes UPC’ de la mà de la investigadora Eva Miranda i l’estudiant Josep Fontana, com les matemàtiques no només són gairebé omnipresents, sinó també bàsiques per al futur de la recerca científica.

Fan por les matemàtiques? O simplement tenim por d’allò que no coneixem? Amb aquesta pregunta arrenca el nou pòdcast ‘Algorrritmes UPC’, protagonitzat per Eva Miranda, investigadora de la Facultat de Matemàtiques i Estadística (FME) de la Universitat Politècnica de Catalunya - BarcelonaTech (UPC), i Josep Fontana, estudiant de Matemàtiques a l’FME i col·laborador en el grup de recerca de Miranda. En el pòdcast, els científics expliquen que, lluny de ser rígides ni avorrides, les matemàtiques són sorprenentment creatives i bàsiques per a l’avenç de la recerca científica. I que són més presents del que ens pensem en el nostre dia a dia: quan creuem un semàfor, per exemple, o quan posem la contrasenya en el telèfon mòbil.

En el pòdcast s’aprofundeix en la necessitat d’explicar millor les matemàtiques en totes les etapes educatives, i en el repte de divulgar la recerca que es desenvolupa a les universitats i als centres de recerca, perquè arribi a tots els públics. Com la recerca que lidera Eva Miranda per entendre el comportament dels fluids i les equacions que els expliquen, una línia de recerca que la va portar a intentar esbrinar si era possible preveure on anirien a parar 29.000 aneguets de goma que van caure al mar des d’un vaixell de càrrega, el 1992, durant una tempesta. El vincle entre dues àrees de la física ocupa la recerca de Josep Fontana, que estudia com es mouen els fluids i com es mouen els planetes i les estrelles. La lògica matemàtica ho podrà explicar o també té els seus límits? No us perdeu el nou pòdcast 'Mates, mates, mates: estan per tot arreu!'.

Podeu escoltar-lo a iVoox, Spotify i YouTube.

Més informació web UPC