Píndoles de Docència Matemàtica - FME 2024

Calendari i informació de les píndoles programades per aquest quadrimestre, una iniciativa conjunta FME i l'ICE de la UPC.

• Què són les píndoles de docència?

Són sessions de mitja hora que ens presenten eines de visualització, càlcul, interacció amb els estudiants que poden ser aplicades per a millorar la docència de les Matemàtiques en l'àmbit universitari.

• A qui van adreçades?

Tothom qui fa docència matemàtica en l'àmbit universitari.

• On es faran

A la sala d'actes de l'FME: El format serà híbrid, presencial, però també es podrà seguir via streaming.

• Horari

Es farà durant la franja cultural dels dimecres d’aquest segon quadrimestre, de 12 a 12h30.

• Inscripcions

La inscripció a cada conferència es tractarà com la d’una jornada ICE. Les inscripcions es tancaran el dia anterior a la celebració de la sessió.

Títol píndoles Data i lloc Horari Inscripció
4a Píndola
Lean a l'aula: formalització a la docència. A càrrec de Marc Masdeu (UAB).
De 12 a 12h30
Inscripció tancada
3a Píndola
Publicació amb Quarto. A càrrec de Joaquim Puig Sadurní (Dept. de Matemàtiques).
De 12 a 12h30 Inscripció tancada
2a Píndola
Observable és una plataforma per a equips de científics de dades, que permet una exploració de dades més profunda i més ràpida. Aquesta plataforma és ideal per a la visualització interactiva de dades, i permet explorar i comprendre les dades de manera més efectiva. Amb el suport per a una gran varietat de biblioteques de JavaScript, Observable us pot ajudar a convertir les dades en informació útil.
13/03/2024
De 12 a 12h30 Inscripció tancada
1a Píndola
Llenguatge "Julia", a càrrec de Pere Joan Giménez Febrer. Doctor en Telecomunicacions per la UPC i treballa en la tecnològica Genie Framework de Barcelona desenvolupant el paquet Genie de Julia.

En aquest espai trobareu informació de cada sessió de les píndoles (enllaç a vídeo inclòs)