"Cifrando: del skytále al ordenador cuántico", a càrrec de Paz Morillo (Dept. Matemàtiques UPC)

1a sessió del cicle de xerrades divulgatives especialment adreçades a estudiantat del GM i del GE, promogut per l'equip Deganal i per la Delegació d'Estudiants de l'FME.

Cicle de xerrades divulgatives sobre temes d'aplicació de les matemàtiques, especialment adreçades a estudiantat del GM i del GE, amb l'objectiu que siguin poc tècniques i molt accessibles a tots els nivells de l'estudiantat. La iniciativa és promoguda des de l'equip Deganal i per la Delegació d'Estudiants de l'FME.

La primera de les xerrades tindrà lloc el 27/02/2019 a les 12h30 h a la sala d'actes de l'FME.

"Cifrando: del skytále al ordenador cuántico", a càrrec de la professora Paz Morillo (Dept. de Matemàtiques de la UPC).

Resumen: En esta charla mostraremos brevemente más de 20 siglos de cifrado de mensajes. Veremos que las operaciones que se realizan para cifrar han sido y son transposición y sustitución. Analizaremos el problema del intercambio de claves y la aparición de la criptografía de clave pública. La llegada de los ordenadores cuánticos pone en peligro los fundamentos de la criptografía en uso, así que veremos nuevos problemas matemáticos y, por tanto, nuevas maneras de cifrar.