Inauguració del curs FME 2015-2016: Any Turing

Dimecres 30 de setembre a les 12.30 h a la sala d’actes de la Facultat (c. Pau Gargallo, núm. 5, Barcelona).

Lliçó inaugural en pdf

'Alan Turing, màquines i enigmes', a càrrec del professor Carles Padró.

Fotos i vídeos

El professor Carles Padró obrirà el curs 2015-2016 de l'FME dedicat al matemàtic Alan Turing

La lliçó inaugural, impartida per Carles Padró, professor titular de la UPC al Departament de Matemàtica Aplicada IV, portarà per títol:

“Alan Turing, màquines i enigmes”

En el decurs de la conferència s'explicarà les dues contribucions principals d'Alan Turing: la fundació de la teoria de la computació i la criptoanàlisi de la màquina enigma.

Al final de l'acte es farà un reconeixement a la tasca docent a l'FME d'aquells professors que s'han jubilat darrerament (a partir del 2009 fins ara).

Invitació acte

Pòster de l'acte

El professor Carles Padró Laimon és llicenciat (UB, 1988) i doctor (UPC, 1994) en Matemàtiques. Professor Titular d'Universitat al Departament de Matemàtica Aplicada IV de la UPC des de 1997. Senior Reseach Fellow a la Nanyang Technological University (NTU), Singapur, des de Setembre de 2010 fins a Agost de 2014 (en excedència de la plaça a la UPC). La seva àrea principal de recerca és la criptologia. Els seus treballs en compartició de secrets, un tema fonamental en criptologia, han impulsat aquesta línia de treball enfortint-ne les connexions amb la teoria de matroides i la teoria de la informació.

A més a més. és co-autor de l'influent treball on s'introdueixen els codis amb detecció de manipulacions algebraiques, dels que han aparegut nombroses aplicacions en criptologia.

Any Turing a l'FME

Com ja va sent costum des de fa ja 12 anys, l'FME dedica el curs acadèmic a la figura d'un prestigiós científic, i enguany s'ha escollit el matemàtic britànic Alan Turing (1912-1954). Considerat com el pare de la informàtica moderna, va treballar en camps com la informàtica teòrica, la criptoanàlisi o la intel•ligència artificial.

La Biblioteca FME fa un recull bibliogràfic i documental del matemàtic del curs per complementar i donar suport a les activitats que la facultat realitza al llarg del curs de cada matemàtic.