Xerrada "Història de la matemàtica: resultat, textos i contextos" a càrrec de Josep Pla i Carrera

26/04/2018

"Esmorzar amb Josep Pla i Carrera", una trobada per parlar d'història de la Matemàtica de manera distesa, tot esmorzant. Serà el divendres 4 de maig a les 9 h a la sala de juntes de l'FME.

Esmorzar amb Josep Pla i Carrera: "Història de la matemàtica: resultat, textos i contextos"

A l'FME proposem una nova activitat, adreçada a tothom, professorat i estudiantat, per parlar sobre història de la Matemàtica de manera distesa i informal amb el Josep Pla i Carrera, professor emèrit de la Universitat de Barcelona i Magister Honoris Causa per l'FME.

Serà divendres 4 de maig a les 9 h a la sala de juntes de l'FME. Se servirà esmorzar.

Història de la matemàtica: resultats, textos i contextos.
Síntesi. L'objectiu de la xerrada és veure com la lectura dels textos matemàtics ens ensenya de primera mà què sabien exactament els nostres avantpassats —egipcis, mesopotàmics i grecs del segle VI al IV. I, potser tan important com el què sabien, com ho sabien. Quines qüestions es plantejaven i quina mena de resposta assolien.

La història amb textos és matemàtica, en un context històric concret i amb una manera de fer molt determinada, però és matemàtica.

I ho exemplicaré  basant-me en tres fets:
  1. Els textos matemàtics porten en el se si un problema.
  2. D'on ve el coneixement matemàtic?
  3. Com les qüestions matemàtiques porten a la necessitat de fer recerca per tal que evolucionin.