Xavier Ros-Otón rep el premi Rubio de Francia de la RSME

En la cerimònia que va tenir lloc el proppassat 5 d'octubre a la seu de la Fundació del BBVA a Madrid, i en la qual també es van lliurar els premis Vicent Caselles a 7 joves investigadors matemàtics d'arreu de l'estat.

Enguany, el prestigiós premi José Luis Rubio de França, que concedeix la RSME s'ha concedit al jove matemàtic de l'FME  Xavier Ros-Oton (Barcelona, 1988), que actualment està a l'Institut für Mathematik de la Universität Zürich.

Dirigit a investigadors de menys de 32 anys o que hagin realitzat el seu treball a Espanya, aquest guardó instituít des del 2016 , també comporta el Start-up grant pel qual la Fundació BBVA dóna suport amb 35.000 euros la investigació del premiat en els següents tres anys.

El lliurament del premi José Luis Rubio de França va tenir lloc en el marc de la cerimònia dels premis a la investigació matemàtica Vicent Casellas que cada any convoquen la RSME amb la Fundació BBVA