Óscar Rivero, titulat FME (promoció 2016) guanya ex aequo el Premi Emmy Noether de la SCM al millor Treball Final de Grau en Matemàtiques

Amb el treball “Birch and Swinnerton-Dyer Conjecture", tutoritzat pel professor del Departament de Matemàtiques UPC Víctor Rotger.

El premi serà lliurat el proper dilluns 27 de febrer a les 17.15 hores a l’IEC (Institut d'Estudis Catalans; C. del Carme 47, Barcelona), En el mateix acte es farà un debat "El futur professional dels matemàtics" amb la participació de quatre graduats en matemàtiques que actualment treballen en àmbits de docència, recerca i el sector privat, i en el qual també hi participarà la titulada en matemàtiques a l'FME, Elisabet Canalias.

Premi Emmy Noether 2016

El jurat del Premi Noether 2016, format per:

1. Àngel Jorba, Universitat de Barcelona
  2. Xavier Mora (Secretari), Universitat Autònoma de Barcelona
  3. Pere Pascual, Universitat Politècnica de Catalunya
  4. Jordi Quer (President), Universitat Politècnica de Catalunya
  5. Josep Lluís Solé, Universitat Autònoma de Barcelona

decideix atorgar dos primers premis ex-aequo i una menció, als treballs següents:

• Premi ex aequo al treball “Fractional Dimension of the Fractional Brownian Motion” de l’estudiant Aitor Nicolàs Azemar Carnicero, del Grau en Matemàtiques de la UAB, amb tutor el Prof. Frederic Utzet.
  • Premi ex aequo al treball “Birch and Swinnerton-Dyer Conjecture” de l’estudiant Óscar Rivero Salgado, del Grau en Matemàtiques de la UPC, amb tutor el Prof. Víctor Rotger.
  • Menció al treball “Generalizations of the Hexagramme Mystique” de l’estudiant Sergi Baena i Miret, del Grau en Matemàtiques de la UB, amb tutor el Prof. Joan-Carles Naranjo.

Tota la informació a l'enllaç.