Nou sistema de recollida selectiva a l'FME

En sintonia amb els reptes de l’entorn i amb la voluntat de fer una universitat cada cop més compromesa, l'FME s'adhereix en la implantació d'aquests canvis en la recollida selectiva.

CANVIS DEL SERVEI DE RECOLLIDA SELECTIVA A LA FACULTAT DE MATEMÀTIQUES I ESTADÍSTICA

A partir d'aquest febrer es posa en marxa una sèrei de canvis en l’actual servei de recollida selectiva a la Facultat de Matemàtiques i Estadística  per millorar el servei a l’usuari i seguir augmentant els resultats de recollida selectiva i reduir els residus que generem. Aquestes millores s’estan implementant gradualment a tots els Centres de la UPC.

El canvi més visible és la creació dels Punts UPC Recircula, punts de recollida selectiva d’ús col∙lectiu on es podran dipositar els residus de paper i cartró, envasos, rebuig, i en alguns d’ells també les restes de menjar (fracció orgànica).

Aquests punts, 63 en tot l’edifici, seran distribuïts entre espais comuns i espais de treball, més alguns contenidors de reforç en espais singulars. La posada en marxa dels Punts UPC Recircula es farà en dues fases, la primera començant en espais comuns.

Amb el nou model es dóna especial protagonisme a augmentar la recollida de fracció orgànica i a reduir la fracció rebuig, per evitar que aquests residus vagin a parar a la incineradora o a l’abocador.

Com a mecanisme per optimitzar la prestació del servei i evitar l’ús de papereres de rebuig d’ús individual el servei de neteja únicament buidarà les papereres i contenidors que formen part dels Punts UPC Recircula, i que estaran identificats com a tals. Aquests contenidors disposaran d’un adhesiu amb informació sobre com separar correctament els principals residus que es generen a la UPC. Les papereres d’ús individual (negres de sotaula) hauran de ser buidades pel propi usuari1 en el Punt UPC Recircula més proper.

En aquest enllaç podeu observar els criteris generals d’implantació a tota la UPC.

Si teniu algun suggeriment o ens voleu informar d’una necessitat especial podeu adreçar‐vos a  unitat.recursos.utgam@upc.edu. Així mateix, podeu ampliar la informació de la campanya al web upc.edu/recircula.

T’agraïm per avançat la teva participació tot confiant que valoris positivament els canvis!