Nou premi per a un jove matemàtic FME: Javier Gómez Serrano guanya el XXI Premi SeMA “Antonio Valle”

En Javier és titulat en Matemàtiques i Enginyer de Telecomunicacions (FME-CFIS) per la UPC el 2009, i l'any passat va ser guardonat amb un dels premis Vicent Caselles per a joves matemàtics de la RSME.

Javier Gómez Serrano, guanyador del XXI Premi SeMA "Antonio Valle" al Jove Investigador.

En Javier és titulat en Matemàtiques i Enginyer de Telecomunicacions (FME-CFIS) per la UPC el 2009 i va obtenir el grau de doctor en Matemàtiques el 2013 per la Universitat Autònoma de Madrid, després de defensar la seva tesi doctoral dirigida pel Prof. Diego Córdoba. Des de 2013 fins 2016 va ser instructor a la Universitat de Princeton, i el 2016 va obtenir una plaça de assistant professor a la mateixa universitat. L'any passat va rebre també un dels premis Vicent Caselles de la RSME que destaca joves matemàtics de l'entorn dels 30 anys que han demostrat excepcionals qualitats per la recerca amb contribucions d'impacte internacional.

El Premi SeMA al jove investigador va ser instaurat el 1998 i està destinat a promoure l'excel·lència en el treball matemàtic original en totes les branques de les Matemàtiques que tenen una component aplicada. Des de l'any 2013, el Premi SeMA al jove investigador porta el nom d'Antonio Valle, en reconeixement a la tasca d'Antonio Valle, primer president de Sema, a la promoció dels joves investigadors en Matemàtica Aplicada.

Aquest premi té com a objectiu el reconeixement a la contribució personal d'un Jove Investigador que ha desenvolupat la seva creativitat en Matemàtica Aplicada de manera brillant i independent, després de l'etapa formativa corresponent a la tesi doctoral. Aquest reconeixement a les seves capacitats demostrades vol contribuir al seu desenvolupament professional tant a nivell nacional com internacional.

El premi té associada una dotació econòmica de 1500 euros, un diploma acreditatiu i la pertinença a la societat com a membre d'honor durant els dos anys següents a la seva concessió.

Es dona la circumstància que l'any passat el premi SeMA també va recaure en un altre brillant titulat FME, en Xavier Ros-Oton.