Nou estudi bibliomètric en matemàtiques i estadística (2006-2015) elaborat per la Biblioteca Rector Gabriel Ferraté de la UPC, en col·laboració amb la Biblioteca FME i el Departament de Matemàtiques de la UPC.

Aquest estudi bibliomètric dóna continuïtat a l’Estudi comparatiu de la publicació científica en les àrees de matemàtiques i estadística i investigació operativa a la UPC vs. altres universitats d’àmbit internacional (2003-2012) publicat l'any 2013.

Estudi comparatiu de la publicació científica en les àrees de matemàtiques i estadística i investigació operativa a la UPC vs. altres universitats d’àmbit internacional (2006-2015). setembre 2016

El document posa de manifest una apreciació que ja ha quedat reflectida en altres documents d’aquesta naturalesa: Tant la quantitat com el nivell de la producció científica en matemàtiques i estadística situa la UPC en els primers llocs de les universitats de l’Estat en aquest àmbit, i en una posició molt sòlida en el context internacional. Aquesta coincidència dóna credibilitat addicional a l’estudi i proporciona un element més per consolidar el reconeixement d’una feina en la línia dels objectius acadèmics més exigents.

L'origen de l'estudi parteix de l’interès de la comunitat matemàtica i estadística de la Universitat Politècnica de Catalunya – Barcelona Tech (UPC) i en particular dels departaments de matemàtiques UPC (avui integrats en un únic departament) en conèixer i analitzar els indicadors relatius a la publicació científic-tècnica del PDI de la UPC vinculat a les àrees temàtiques de matemàtiques i estadística i investigació operativa. Aquest estudi publicat aquest setembre de 2016 és el tercer d'aquestes característiques (el primer es va publicar l'any 2010 i el segon el 2013, disponibles a UPCommons).

L’informe utilitza criteris estrictes de metodologia bibliogràfica relacionats amb la producció científica i el seu impacte, sempre dins el context de les eines disponibles. Un element clau de l’estudi és la tria de les institucions amb què es fa la comparació. La tria s’ha basat en tres criteris: seleccionar institucions de reconegut prestigi científic, incloure especialment institucions d’orientació tecnològica i, finalment, tenir una perspectiva d’àmbit estatal. El resultat de l’aplicació d’aquests principis no és necessàriament únic, però els responsables de l’estudi creuen que és prou encertat.