Lliurament del 15è Premi Poincaré 2018 al millor treball de recerca de Batxillerat en Matemàtiques del curs 2017-2018

07/05/2018

Serà divendres 11 de maig a les 17 h a la sala d'actes de l'FME, amb la participació de 60 treballs (9 més que l’any passat), elaborats per un total de 68 alumnes procedents de 52 centres docents de 31 poblacions diferents.

El proper divendres dia 11 de maig a les 17 h, a la sala d'actes de la Facultat de Matemàtiques i Estadística (FME) de la UPC-BarcelonaTech es lliurarà el Premi Poincaré al millor treball de recerca de Batxillerat en matemàtiques i estadística, que enguany arriba a la seva 15ena edició. Anualment, l’FME promou aquest premi amb l’objectiu de fomentar l’interès dels estudiants de batxillerat per les matemàtiques i l’estadística i per incentivar la tasca educativa en aquestes àrees del coneixement.

Enguany, a part dels premis en metàl·lic, una nova novetat: Publicació d’una adaptació dels treballs guanyadors a la revista TEMat.

Si l’any passat la novetat va ser la col·laboració de la Fundació CELLEX- Càtedra Mir Puig per incrementar substancialment el valor dels premis (1r, 2n i 3r premi, de 800, 500 i 300 € per  l’alumne respectivament), aquest any s’ha formalitzat un acord amb la revista TEMat per publicar una adaptació dels treballs guanyadors a aquesta publicació, que és la revista d'articles divulgatius escrits per estudiants de matemàtiques d'arreu de l'Estat Espanyol, impulsada per l’associació ANEM, Asociación Nacional de Estudiantes de Matemáticas).

Enguany s’hi han presentat 60 treballs (9 més que l’any passat), elaborats per un total de 68 alumnes procedents de 52 centres docents de 31 poblacions diferents d’arreu de Catalunya, des de Balaguer, Reus, Amposta, Constantí, passant per poblacions del Barcelonès i Baix Llobregat fins arribar a Olot i Figueres.

El Premi Poincaré de l’FME destaca per l’altíssim nivell de tots els treballs presentats, que, any rere any, permet aflorar el talent matemàtic i estadístic de les aules d'arreu de Catalunya. De fet, un important nombre de participants en els Poincaré han esdevingut futurs estudiants de Matemàtiques a la Facultat, per la qual cosa considerem aquesta iniciativa com un dels Planters de l’FME.

El naixement dels premis Poincaré

L'FME va convocar per primer cop el Premi Poincaré al curs 2003-2004, just l’any que es commemorava el 150è aniversari del naixement del matemàtic francès Jules Henri Poincaré. La primera edició va ser un gran èxit tant quantitativament com qualitativament, fet que va comportar que l’FME el convoqui, des d'aleshores, anualment.

Per a més informació:

Professor Jaume Soler, coordinador del Premi Poincaré i secretari del Jurat. poincare.fme@upc.edu

Barcelona, 7 de maig de 2018