La UPC lidera un projecte europeu per estudiar el comportament de les xarxes geomètriques complexes

20/04/2018

El projecte està coordinat per un equip del Departament de Matemàtiques de la UPC

Entendre millor com funcionen les xarxes geomètriques complexes, com les que modelen Internet o la propagació d’infeccions, és l’objectiu del projecte europeu Combinatorics of Networks and Computation (CONNECT). Liderat per la UPC, el projecte connecta investigadors de 14 universitats d’Europa i d’Amèrica.

Les xarxes estan molt presents a les nostres vides, i en entorns ben diferents: les xarxes modelen, per citar exemples ben diferents, les relacions socials, Internet i els enllaços entre pàgines web, la propagació d'una infecció vírica en una població o una xarxa de carreteres. L’objectiu del projecte CONNECT és comprendre millor el comportament de les xarxes des d’una perspectiva geomètrica i computacional.

El projecte, coordinat per un equip del Departament de Matemàtiques de la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC), conté ‘paquets’ de treball, alguns amb un enfoc més teòric –sobre xarxes geomètriques; geometria estocàstica i xarxes, i geometria d'orientació restringida, aquest últim, liderat per la UPC–, i d’altres centrats a l’aplicació d’algoritmes a casos més concrets.

De la UPC, hi participen Clemens Huemer, Mercè Mora, Carlos Seara, Rodrigo Silveira i Pilar Cano, investigadors del Departament de Matemàtiques.