La matemàtica francesa Claire Voisin, propera conferenciant del Col·loqui FME-UPC, guardonada amb el Premi Shaw 2017

La conferència està prevista per la tardor del 2017, en el marc del cicle Col·loqui FME-UPC en el qual ja hi han participat noms com Louis Nirenberg, Roger Casals i Andreu Mas-Colell.

S'acaba d'anunciar el prestigiós Premi Shaw per 2017, premi al que de vegades se li denomina el Nobel asiàtic, i el guardó en Matemàtiques ha anat per János Kollár (Professor del Departament de Matemàtiques de la Universitat de Princeton), i Claire Voisin (Professora de Geometria Algebraica del Col·legi de França a París).

Claire Voisin va néixer el 4 de març de 1962. Ha treballat en estructures de Hodge i simetria especular, provant el 2002 que la generalització de la conjectura de Hodge per a varietats Kähler compactes és falsa. Ha rebut nombrosos premis i va ser conferenciant convidada a l'ICM de Zuric el 1994, i plenària a l'ICM de Hyderabad el 2010..

El col·loqui FME-UPC és una iniiciativa, que organitza l'FME amb el Dept. de MAT de la Facultat de Matemàtiques i Estadística (FME), el Departament de Matemàtiques (MAT), el Departament d'Estadística i Investigació Operativa (EIO) i el Departament d'Enginyeria Civil i Ambiental (DECA) és una trobada de la comunitat matemàtica de la UPC i de l'estudiantat amb una periodicitat quatrimestral al voltant d'una conferència d'un investigador de reconegut prestigi internacional.

El Premi Shaw

El Premi Shaw es va crear al novembre de 2002 sota els auspicis de Run Run Shaw, i reten homenatge a científics que han aconseguit descobriments que hagin suposat un profund impacte en la ciència, sense tenir en compte races, religions o gènere.

Per més informació .