Exposició "La Mujer, innovadora en la ciencia" al vestíbul de l'FME

07/11/2018

En el marc de la celebració de l'Any Sofia Kovalevskaya a l'FME, sembla pertinent tornar a exposar aquesta exposició impulsada per l'antic Departament de Matemàtica IV de la UPC amb motiu de l'any de la Ciència del 2007.

El projecte LA MUJER, INNOVADORA EN LA CIENCIA es va posar en marxa amb motiu de l'any de la Ciència (2007) com una iniciativa de la Comissió de Dones Matemàtiques de la Real Sociedad Matemática Española (RSME), encarregant-se del desenvolupament un equip de treball integrat per Ainhoa Berciano (Universitat del País Basc), Carmen Jalón (CEP Luisa Revolta de Còrdova), Josefina Ling (Universitat de Santiago de Compostel·la), Marta Macho (Universitat del País Basc), Mª Isabel Marrero (Universitat de La Laguna), Miguel Muñoz i Narciso Román (Departament de Matemàtica IV Universitat Politècnica de Catalunya), Edith Padró (Universitat de La Laguna), Mónika Sánchez (IES Beatriz Galindo), Teresa Valdecantos (SIPFA Algesires, Cadis) i Elena Vázquez (Universitat de Santiago de Compostel·la).

Els quadres que composen l'exposició estan dedicats a una científica destacada, com per exemple Teano, Hedu'Anna, Aglaonike, Gaetana Agnesi, Sophie Germain, Mary Fairfaix Somerville, Ada Byron, Mileva Maric, Mary Lucy Cartwright... entre moltes d'altres. I a l'entrada, i flanquejant els crèdits de l'exposició, els quadres dedicats a les matemàtiques Emmy Noether i Sofia Kovalevskaya, les dues matemàtiques a qui l'FME ha dedicat sengles cursos acadèmics (cursos 2008-2009 i 2018-2019 respectivament)