Estudiants de la UPC, a la caça de muons a l’estratosfera per comprovar la teoria de la relativitat

02/05/2017

L'equip està integrat per cinc estudiants UPC, entre els quals hi ha dos estudiants de Mates FME-CFIS, l'Adam Teixidó i en Roger Bahí.

Un grup de cinc estudiants de la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC) ha estat seleccionat, en el marc del programa europeu REXUS/BEXUS, per dissenyar i portar a terme un experiment a l’estratosfera amb el qual comprovaran la teoria de la relativitat especial d’Einstein. Concretament, ho faran estudiant els muons, unes partícules elementals que es troben a l’atmosfera. Són l’equip més jove —i l’únic a Espanya— que participa en la iniciativa.

Els estudiants de la UPC s’han unit per portar a terme un projecte interdisciplinari: verificar la teoria de la relativitat especial que tant els fascina, a través d’un experiment que es llençarà a l’espai en un globus estratosfèric, el proper mes d’octubre des de Suècia. Ho faran en el marc del programa REXUS/BEXUS, que permet als estudiants d’arreu d’Europa portar a terme experiments en coets i globus estratosfèrics. Es tracta d’una iniciativa impulsada sota un acord bilateral entre el Centre Aeroespacial Alemany (DLR) i el Consell Espacial Nacional Suec (SNSB), en col·laboració amb l'Agència Espacial Europea (ESA).

Campanya de micromecenatge

Fins als 8 de juny es poden fer aportacions econòmiques per finançar el projecte, a través de https://www.indiegogo.com/projects/cadmus-project-the-muonbusters#/

L'equip

L'equip d'excel·ència UPC l'integren Adam Teixidó i Roger Bahí (Matemàtiques i Enginyeria física), Ramon Garcia (Enginyeria Aeroespacial i enginyeria de Telecomunicacions) i Gerard Pascual i Guillem Megías (Enginyeria Física).

Més informació al web de la UPC  i també a l'article de La Vanguardia del 02/05/2017

Notícia a TVE- telediario2 02/05/2017