Estudi sobre els rols de gènere en l'elecció d'estudis

En aquest període de preinscripció universitària s'escau molt donar una ullada a aquest estudi sobre estereotips i creences errònies sobre la capacitat de les dones i homes en l'àmbit científic i tecnològic.

Aquest estudi, impulsat per la UOC-IN3, GenTIC amb la col·laboració de l'lnstitut Català de les Dones de la Generalitat de Catalunya i el Ministerio de Economía y Competitividad del Govern Espanyol, exposa, de manera molt gràfica a través d'una infografia, diferents temes que tenen a veure amb els rols de gènere en l'elecció d'estudis nois/noies: autopercepció de competències, motivació acadèmica...) i acaba amb algunes propostes d'intervenció educativa.

Tant l'FME com la UPC en general estan en la línia de fomentar les vocacions científiques i tecnològiques de les alumnes de secundària ( en els darrers anys, al Grau en Matemàtiques s'ha observat una lleuger decreixement de matrícules de noies, fet extensible a tota la UPC) a la vegada que també són sensibles a visibilitzar, donar a conèixer i normalitzar el rol de la dona científica a nivell social.

Debat "Dones i Matemàtiques" a l'FME l'any 2015

En el cas de l'FME, fa un parell d'anys es va organitzar una taula rodona "Dones i Matemàtiques", en col·laboració amb la Comissió Mujeres y Matemáticas de la Real Sociedad Matemática Española (RSME)., en la setmana de celebracions del Dia Internacional de la Dona Treballadora. HI van intervenir Guadalupe Gómez, Sonia Fernández, Gemma Huguet i Marta Casanellas (totes professores de Matemàtiques de la UPC) i Marina Garrote, titulada en Matemàtiques a l’FME.

L'objectiu d'aquesta taula rodona va ser abordar la situació de les dones en el camp de les matemàtiques. Tot i que actualment l'activitat matemàtica de les dones és més gran que mai, encara són poques les dones que es dediquen a les matemàtiques. I es va parlar molt sobre quins aspectes culturals i socials afecten la inclinació de les noies per estudiar matemàtiques, i com es pot actuar per a promoure-la.

Podeu visualitzar del debat, penjat a l'UPCommons.