Escalfant motors per la celebració del dia PI a l'FME

Els estudiants de l'FME preparen dues accions per la setmana vinent: una espècie de gimcana matemàtica "EscapeRoom" juntament amb l'associació ANEM i la clàssica 'Botifarrada Pi' al pati de l'FME... amb sorpresa inclosa.

La setmana vinent ens arriba el "Pi Day" (3-14), celebració que els darrers any està prenent molta volada arreu: La idea original, pel que se sap, va ser de Larry Shaw, un físic nord-americà al qual el 1988 se li va ocórrer celebrar el dia del nombre π el 14 de març,(els americans escriuen 3/14). i el congrés de EUA el 2009 va declarar oficialment que aquest dia, el 14 de març, com a Dia Internacional de π. Des de llavors, cada any més i més gent s'uneix a celebrar aquest dia per, amb π com a amfitrió, preparar i gaudir de les matemàtiques.

L'estudiantat de l'FME ja fa anys que celebra aquesta data amb la Botifarrada π-epsilon al pati de la Facultat: a partir de les 14 h començarà l'activitat, que enguany tindrà una acció sorpresa que anirem desgranant a mida que s'apropi el dia.

També s'ha organitzat, conjuntament amb l'Asociación Nacional d'Estudiantes de Matemáticas (ANEM) una espècie de gimcana matemàtica "EscapeRoom" on els participants hauran de mostrar els seus coneixements matemàtics de càlcul mental, història general i matemàtica i capacitat de resolució de problemes d'olimpíades matemàtiques.Es tracta d'una  activitat per equips que es realitzarà a diferents universitats d'Espanya simultàniament i amb un premi final per al millor equip de totes les universitats. Estaria bé que l'FME també hi participés, no?

D'entre moltes activitats que tindran lloc la setmana vinent, destaquem la campanya "Sin Pi no soy Nada" que ha endegat la RSME juntament amb altres institucions matemàtiques, i que congrega moltes de les activitats que hi haurà al voltant d'aquest nombre tant especial