El matemàtic i mag japonès Jin Akiyama participa en un congrés internacional a l'FME

El matemàtic Jin Akiyama, expert en combinar les matemàtiques amb la màgia, participa com a ponent convidat a la XVI Trobada de Geometria Computacional, que tindrà lloc de l’1 al 3 de juliol a l'FME.

La Facultat de Matemàtiques i Estaística acull la XVI Trobada de Geometria Computacional, que se centrarà en les darreres innovacions en aquest camp, tant en el seu vessant teòric com aplicat. També hi participaran investigadors d’aquesta àrea o de disciplines, i també estudiants de grau, màster o doctorat.  El congrés l’organitza el Grup de Recerca en Geometria Computacional, Combinatòria i Discreta de la UPC, amb el suport de la Societat Catalana de Matemàtiques (SCM), la Real Sociedad Matemática Española i l’European Science Foundation, a través d’EuroGIGA, un projecte col·laboratiu amb la participació de diversos països europeus, liderats per la UPC a l’Estat espanyol.

El ponent convidat per obrir el congrés és Jin Akiyama, conegut com a científic però també per la seva faceta divulgadora, per la qual ha rebut diversos premis i que l'ha convertit en un dels matemàtics amb més presència mediàtica de l'actualitat. Ha aconseguit portar la matemàtica recreativa al gran públic a través del seu programa de màxima audiència a la televisió japonesa Nihon TV, anomenat The Most Fascinating Lecture in the World. Simultàniament, la seva recerca, que abasta un ampli ventall de branques de la geometria, ocupa també un lloc destacat en la geometria discreta i la teoria de grafs. Segons aquest matemàtic, “les matemàtiques són una eina molt poderosa per fer possible allò impossible”.

Altres ponents convidats al congrés són Francisco Santos, de la Universitat de Cantabria, Bettina Speckmann, de la Technische Universiteit Eindhoven, i Jorge Urrutia, de la Universidad Nacional Autónoma de México.