Dissabtes matemàtics a l'FME

Els dissabtes d’aquest mes de febrer de 2016 cinc grups de joves d’ESO i de batxillerat coincidiran a l’FME × fer + mates!

Des de fa ja força anys que l’activitat docent de la Facultat de Matemàtiques i Estadística (FME) de la UPC no s’atura divendres al vespre: els matins de dissabte els passadissos i les aules de la Facultat s’omplen d’alumnat (i de professors) de secundària molt motivats en participar en activitats al voltant de les matemàtiques que organitzen entitats com l’ABEAM (Associació de Barcelona per l’Estudi i Aprenentatge de les Matemàtiques), la FEEMCAT (Federació d’Entitats per l’Ensenyament de les Matemàtiques a Catalunya, la SCM (Societat Catalana de Matemàtiques) i la Fundació CELLEX, entre d'altres.

Curs rere curs s’ha anat incrementat aquestes accions a l’FME, fruit de la col•laboració i de la complicitat de la Facultat amb aquestes entitats de promoció de les matemàtiques. I com a prova d’aquest brogit matemàtic, tenim que els propers dissabtes de febrer coincidiran cinc grups d’alumnes d’ESO i Batxillerat d’arreu de Catalunya participant en 3 programes diferents: ESTALMAT (ESTímul del TALent MATemàtic), l’Anem x + Mates i el Bojos per les Matemàtiques (més informació)

L’FME, a més, també acull altres iniciatives per a secundària, com són les sessions de preparació de les proves Cangur i de l’Olimpiada Matemàtica, Tallers, els Premis Poincaré i Planter als millors treballs de recerca en Matemàtiques i Estadística...

Amb l’objectiu comú de fomentar l'interès dels estudiants de secundària per les matemàtiques i l'estadística per una banda, i per altra banda, intensificar i apropar el món de la secundària a la universitat, la passió per les matemàtiques al nostre país està garantida!