Comunicat d'inici de curs FME 2020-2021 adreçat a l'Estudiantat

Benvolgut estudiantat de l’FME,

En primer lloc espero trobar-vos bé de salut, tant a vosaltres com als vostres.

El curs passat fou un curs complicat pels efectes de la pandèmia, i aquest curs hem de prendre totes les mesures per evitar els contagis. Vull apel·lar a la vostra responsabilitat a fi que les mesures que hem pres siguin efectives i evitar així quarantenes i confinaments. Sense la responsabilitat individual de cadascú serà impossible.

Des de l’equip deganal de l’FME, i em consta que també des de la direcció dels altres centres de la UPC, ens trobem davant d’un problema d’optimització lineal: maximitzar la qualitat dels nostres ensenyaments amb unes certes restriccions. Atès que estem convençuts que la qualitat va lligada a la presencialitat, en el fons volem maximitzar la presencialitat. Però les restriccions que tenim són estrictes i les hem de complir. Passo a detallar-vos-les:

-L’aforament de les aules està restringit al 50%. En algunes assignatures no hi cabreu tots a l’aula i, en aquests casos, alguns haureu d’anar a una altra aula a seguir la classe en streaming. Us informarem quan això passi i establirem el torns.

-S’han marcat quins seients no es poden utilitzar a les aules. Respecteu-ho per mantenir la distància de seguretat, que d’aquesta manera és gairebé de 1,5m.

-Mireu de seure a classe sempre al mateix lloc durant un dia mentre sigueu a la mateixa aula. Addicionalment, es passarà llista a cada classe amb coordenades. S’està estudiant la forma més senzilla de fer-ho. Les coordenades de cada lloc estaran marcades a la taula. La idea és tenir la vostra localització per poder saber els contractes estrets en cas de positiu de COVID. Si no féssim això hauríem de posar en quarentena tota la classe en cas d’un positiu i, d’aquesta manera, només cladrà posar en quarentena els contactes estrets.

-Cadascú ha de ser responsable de netejar-se les mans i el seu espai (taula, teclat ratolí) quan l’ocupi per primera vegada cada dia (excepte si és la primera classe del matí en aquella aula). A tal efecte hi haurà líquid desinfectant i paper per fer-ho. Per això és important minimitzar els canvis de lloc.

-A classe, i en tot moment dins l’FME, serà obligatori dur la mascareta posada, tant per part del professorat com per part de l’alumnat.

-Les finestres i les portes de les aules romandran obertes el màxim de temps possible per garantir la ventilació. Això implica que no es pot fer soroll als passadissos. Mireu d'evitar al màxim de romandre als passadissos.

-S’instal·laran dos termòmetres de paret a l’entrada de l’FME. Siusplau, preneu-vos la temperatura cada dia (sense aglomerar-vos al voltant dels termòmetres). Qualsevol persona que tingui una temperatura superior a 37,2 s’ha de quedar a casa i, si detecta aquesta temperatura estant a l’FME, haurà de marxar immediatament cap a casa.

-La biblioteca i la sala d’estudis seran accessibles només mentre la biblioteca estigui oberta i sempre amb cita prèvia.

-La uitlització de la sala Q està pendent de consulta a riscos laborals, però ja us avanço que, en el millor dels casos, només es podrà utilitzar amb un aforament molt limitat per escalfar el menjar.

-El cap d’administració de la UTGAM, Jaume Fusté, és la persona de referència de l’FME per al COVID. Qualsevol persona que dongui positiu en un test COVID, o estigui en quarentena, li ho haurà de comunicar: cap.utgam@upc.edu

-Es recomana molt fermament instal·lar-se l’aplicació RADAR COVID per a la traçabilitat dels casos positius. Aquesta ferma recomanació també s’aplica a la app UPC Estudiants.

Finalment, vull tornar a apel·lar a la responsabilitat individual per complir totes les mesures exposades en aquest missatge. Volem donar-vos el millor servei com a docents, però només ho podrem fer evitant confinaments i quarentenes. I això només es pot evitar o minimitzar si tots hi posem de la nostra part.

Us desitjo un curs molt profitòs,

Jaume Franch

Degà FME