8 de Març 2023 Dia de la Dona: celebració conjunta FME

Convidem a tots els col·lectius de les diferents unitats que comparteixen edifici FME (estudiantat, PDI, Personal investigador, membres del PAS) a participar i a fer sentir la seva veu.

Enguany s'ha preparat una sèrie d'activitats pel 8 de març - Dia Internacional de la Dona, organitzades de manera conjunta i col·laborativa entre la Biblioteca FME, el Centre de Formació Interdisciplinària Superior -CFIS, la Delegació/Assemblea estudiants FME, la Facultat i l'Institut de Robòtica Informàtica Industrial - IRII.

Mural participatiu #1000RaonsUPC, exposició de pòsters de dones, debat sobre comunicació igualitària, jocs participatius, recull bibliogràfic sobre dones... Us convidem a participar en aquesta celebració lúdica i reivindicativa que tindrà lloc entre el 6 i el 10 de març de 2023

Pòster de l'activitat

Dilluns 6 de març a les 11 h al vestíbul de l'FME

Mural col·laboratiu #1000RaonsUPC

Masclismes i micro-masclismes en l'entorn universitari: comparteix la teva experiència al mural o a les bústies.

Encara el 2023 sovint vivim situacions de desigualtat de gènere. L'entorn universitari NO és una excepció, i és important visibilitzar-ho!  Tant si ets estudiant, investigadora, professora, PAS o personal de suport, comparteix la teva experiència amb nosaltres. Com?

• Escriu breument la teva vivència al mural de l'entrada de l'FME
  • Utilitza les bústies per més privacitat, situades a la Delegació, a la Biblioteca, a l'IRII i al CFIS. El contingut de les bústies es penjarà al mural.

Exposició sobre la col·lecció "Mujeres" de la il·lustradora Isabel Ruiz Ruiz.

En aquesta exposició es reuneixen dones reals: poetes, pintores, científiques, polítiques... dones que mereixen ser part dels referents dels nostres fills i filles; que han d'ocupar el seu lloc a la història, que no han de ser oblidades.

El dia 6 de març ens trobarem per penjar els pòsters per diferents indrets de l'edifici. Busca'ls per tot l'edifici!

Dimecres 8 de març

Si M = M + F -> F = 0   Debat sobre comunicació igualitària a la universitat.

Presenta i modera: L'Apòstrof. 12h15 sala d'actes FME.

El 8M volem debatre sobre el sexisme i l'androcentrisme que hi ha a la comunicació, evidenciar els problemes d'utilitzar el masculí com a genèric, a ser conscients dels masclismes invisibles que encara vivim, de vegades a la universitat, i mostrar estratègies per evitar altres tipus de discriminacions en la comunicació: el racisme, el classisme o la LGTBI-fòbia. Perquè si no és igualitària, no és comunicació de veritat.

Competició lúdica sobre joc de dones.

A partir de les 13h15 al pati FME.

Vine a jugar amb els jocs de dones que hi ha disponibles a la Biblioteca de l'FME.

Nova bibliografia sobre 8M.

A la vitrina del vestíbul FME
Recull de llibres sobre dones de la col·lecció Igualtat de gènere de la Biblioteca FME.