El vermut de les matemàtiques

Espai de trobada per parlar sobre Matemàtiques i matemàtiques a la UPC en un ambient distès, en el marc de la celebració del Dia Internacional de la Dona (8 de març).

El vermut de les matemàtiques a l'FME, dimecres 7 de març a les 12.30 h a la sala R de l'FME.

En un context on s'està parlant molt sobre la visibilització, la importància i l'impuls de la dona en l'àmbit de la ciència i la tecnologia (celebració del Dia Internacional de la dona i la nena a la Ciència el passat 11/02/2018), i en el marc de la celebració del Dia Internacional de la Dona (8 de març), l'FME vol contribuir al debat posant el focus en les dones matemàtiques a la UPC: convidem a professores i estudiantes FME de grau, màster i doctorat (i obert a tothom que vulgui) a posar en comú reflexions, temes i propostes relacionades amb les Matemàtiques i les "matemàtiques", en un ambient distès tot prenent un aperitiu.

• Les estudiantes matemàtiques són diferents als estudiants matemàtics?
  • Les aules a l'FME són paritàries?
  • Com es podrien augmentar les vocacions matemàtiques de les noies?
  • Coneixem prou el talent matemàtic femení?
  • Les competicions matemàtiques afavoreixen o desincentiven la participació de les joves?
  • Quin percentatge de noies hi ha en els programes de promoció del talent matemàtic entre l'alumnat de secundària?
  • I què hi diuen les professores?

Aquestes i moltes altres preguntes podran ser comentades en aquest primer espai de trobada - pluja d’idees, que es proposa fer al voltant del Dia Internacional de la Dona (8/03/2018) i també coincidint amb l’exposició "L'enginy (In)visible sobre l’aportació científica de les dones", que es mostrarà al vestíbul de l’FME de l’1 de març fins al 2 d’abril de 2018.

L'activitat és lliure però per temes d'aforament, us demanem que us apunteu al formulari d'inscripció.

Hi haurà aperitiu i se servirà vermut!!

Póster de l'activitat.

Els antecendents a l'FME

Foment del talent STEAM femení a la UPC

La UPC va iniciar durant el curs 2016-2017 la implantació del III Pla d’igualtat de gènere 2016-2020, amb quatre projectes inicials: Sostre de vidre, +Noies TIC, Reforma horària i Mentoria a secundària. Entre aquestes accions, la UPC s’ha sumat a diferents iniciatives locals i internacionals per incrementar el nombre de vocacions científiques i tecnològiques, com ara el vídeo ‘El que no t’expliquen’ elaborat conjuntament amb la Universitat Oberta de Catalunya (UOC); la trobada Girls in ICT Day, Expanding horizons, Changing attitudes; o l’Ada Lovelace Day, entre d'altres activiats.