Biblioteca digital

Época i biografia

Enllaços d'interès

BASE DE DADES

Les bases de dades de la especialitat matemàtiques i estadística subscrites per la Universitat Politècnica de Catalunya són Mathscinet i Zentralblatt.

Mathscinet

Aquesta base de dades bibliogràfica produïda per l'American Mathematical Society, conté més de 1.200.000 referències de les revistes incloses al Mathematical Reviews i Current Mathematical Publications des de l'any 1940 fins l'actualitat. Incideix sobre la producció científica anglosaxona.

Els conceptes pels que podeu començar a buscar informació en les bases de dades són els següents:

Analysis situs Caotic motion Fuchsian functions Philosophy of Science Theory of relativity
Automorphic functions First homotopy group Homoclinic points Poincaré conjecture Three-body-problem

A la biblioteca nacional de França

Des de Galica, el servidor de la Biblioteca Nacional de França, es pot trobar el text complet a 21 obres de Henri Jules Poincaré. D'aquesta manera, la biblioteca gal·la posa a l'abast mundial les versions digitalitzades d'autors francesos del segle XIX.

A la universitat de Cornell

La Universitat de Cornell disposa a Internet d'una selecta col·lecció de llibres de matemàtiques sense drets d'autors. Es guarden les versions digitalitzades del de la colecció Historical Math Monographs. Entre altres molts autors, d'en Henri Jules Poincaré es poden recuperar 7 obres a text complet.

A la EMIS

L' European Mathematical Information Service ofereix a Internet la base de dades, ERAM, que proporciona en els casos en que és possible, els arxius digitals corresponents a les més importants publicacions matemàtiques aparegudes durant el període 1868-1942. Aquesta iniciativa està basada al Jahrbuch über die Fortschritte der Mathematik , una proposta dels matemàtics alemanys Carl Ohrtmann i Felix Müller creada al 1868.