Procés de registre i matrícula d'un nou TFE

El procés de matrícula d'un nou TFG/TFM (Treball Fi d'Estudis) té 3 passos. És important revisar detingudament el calendari i els terminis de cada pas en el calendari de matrícula.

Hi ha casos on es concreta el projecte prèviament entre l'alumne i el director/a i es crea una oferta de TFG/TFM específica dirigida a l'alumne en concret per part del/la responsable. En aquest cas, l'alumnat no ha de realitzar la Sol·licitud prèvia i pot passar directament a l'Assignació.

1. Sol·licitud

El registre del TFE s'haurà de fer des de la Intranet de la FME. Per això, s'han de seguir els següents passos:

• Accedir a la Intranet amb l'usuari i la contrasenya UPC.
  • A la finestra TFG/TFM, seleccionar Borsa de projectes, on trobareu tots els projectes disponibles per a les diferents titulacions. A la part superior hi ha un cercador que ens permetrà filtrar les ofertes per titulacions, departaments o per altres criteris. Fent clic sobre qualsevol dels resultats de la cerca, visualitzareu tots els detalls referents a aquella oferta de projecte.
  • Una vegada hàgiu cercat el vostre projecte d'interès, en seleccionar-lo trobareu la finestra Sol·licitar aquest projecte. Si el vostre expedient compleix les condicions del Marc normatiu per a la realització de projectes, podeu sol·licitar, des d’aquesta pantalla, la realització d’aquest projecte. Disposeu d’un espai per escriure un breu comentari adreçat al director/a del projecte per explicar la motivació que us ha portat a elegir-lo.
L'estudiant pot sol·licitar més d'un projecte; en aquest cas, se li assignarà el projecte corresponent al primer responsable que l'accepti, anul·lant automàticament la resta de sol·licituds.

2. Assignació

Quan se us hagi assignat un projecte per qualsevol de les dues vies (sol·licitud prèvia o assignació directa per part del professorat) rebreu un correu electrònic amb l'avís corresponent.

Per poder matricular el vostre TFG/TFM és obligatori tenir un treball assignat a la Intranet de l’FME una setmana abans de la matrícula, no més tard. Per tant, assegureu-vos que es realitza aquest tràmit amb prou previsió.

Assignació amb sol·licitud prèvia

Després de sol·licitar el projecte, cal que el responsable (director/a o ponent) us l'assigni des de la Intranet de la FME.

• Professorat: a partir de seleccionar, dins la finestra TFG/TFM, la secció Gestionar els meus projectes. A la zona d’Ofertes vigents el professorat pot veure les ofertes que té publicades en aquests moments i podrà assignar el projecte a qualsevol dels estudiants que l'hagi sol·licitat.
  • Alumnat: A la finestra anterior TFG/TFM, dins el vostre perfil d'estudiant a la Intranet, podeu seleccionar Seguiment del meu projecte per veure les sol·licituds de projecte que estan pendents de resolució, les sol·licituds que han estat anul·lades (donades de baixa, no assignades ...) i el projecte que us ha estat assignat. Si per algun motiu es desitja abandonar la realització del projecte, mitjançant aquesta pantalla es pot sol·licitar al director/a la seva baixa.

Assignació directa

Un membre del professorat pot crear una oferta de TFG/TFM dirigida directament a un/a estudiant a la Intranet de la FME. Dins la finestra TFG/TFM, a la secció Gestionar els meus projectes, podrà Crear una nova oferta sense publicar el projecte prèviament a la Borsa de projectes. Al final de la pàgina, podrà seleccionar Assignar, cercar el nom de l'estudiant i confirmar l'assignació.

3. Matrícula

Un cop es tingui el TFE inscrit i acceptat s'ha de fer la matrícula a través del vostre perfil de e-secretaria segons el calendari de matrícula previst, on caldrà seleccionar TFG o TFM, segons correspongui, com a assignatura a matricular.

Trobaràs més informació (circuit complet) a: https://fme.upc.edu/ca/curs-actual/projectes-1/circuit-del-proces