"The maximum principle, moving planes et al." a càrrec de Louis Nirenberg (Courant Institute, New York University)

14/06/2016 des de/d' 12:00" (Europe/Madrid / UTC200)
On
Sala d'Actes de la FME
Afegeix un esdeveniment al calendari
iCal

Louis Nirenberg (Hamilton, Canada, 1925) està considerat un dels analistes més rellevants del segle XX. Va rebre el premi Abel, juntament amb John F. Nash Jr., l'any 2015.

L. Nirenberg es va graduar a McGill University, Montreal i va obtenir el màster i el doctorat a New York University els anys 1947 i 1949 respectivament, on va romandre com a professor. Ha fet contribucions fonamentals en l'estudi d'equacions en derivades parcials lineals i nolineals i en les aplicacions a l'anàlisi complexa i la geometria.

Nirenberg ha rebut nombrosos premis. Entre ells, el Bôcher Memorial Prize  (1959), el Crafoord Prize juntament amb Vladimir Arnold (1982), l'Steele Prize (1994), la  National Medal of Science (1995), la primera Chern Medal (2010) i el premi Abel (2015).

Formulari d'inscripció per assistir a la conferència.

(En funció de l'aforament, hi haurà canvi de lloc de celebració que serà comunicat oportunament).

Més informació:

Article del professor Xavier Cabré (ICREA-UPC) sobre L.Nirenberg i el Premi Abel 2015 publicat al núm. 38 del SCM/Notícies de desembre 2015.