Mor Pere Mir, el gran mecenes de la ciència catalana

Des del 2003 la seva Fundació Cellex donava suport al CFIS-UPC, així com també financia programes de batxillerat internacional i altres accions de foment del talent científic entre els joves com les Proves Cangur, Estalmat…

El doctor Pere Mir, com li agradava que se’l denominés, i que a través de la Fundació Cellex ha tingut un paper determinant en el foment i la projecció de la ciència a Catalunya en els darrers 15 anys, va morir el passat divendres a l’edat de 97 anys.

La Fundació Cellex té una forta vinculació amb la UPC, ja sigui com a patrocinador d’excel·lència  o bé com a entitat que dóna suport al Centre de Formació Interdisciplinar Superior (CFIS), finançant moltes de les accions per ajudar al seu alumnat a poder cursar les dobles titulacions. A més d’altres accions de foment del talent científic entre el jovent, la fundació Cellex és la impulsora del Programa de beques Cims-Cellex de Batxillerat internacional en l’àmbit de les matemàtiques i les ciències, on cada any 25 alumnes de secundària d’arreu de Catalunya podien cursar els batxillerat en dos centres educatius de referència a Catalunya.

Per a més informació, article a La Vanguardia del 12/03/2017 i l’escrit del professor Andreu Mas-Colell que publica a l’ARA el 13/03/2017

Des de l’FME lamentem molt aquesta pèrdua i traslladem el nostre condol a la seva esposa, familiars i amics. Ens sumem a totes les mostres d'agraïment per la seva generositat i compromís amb la recerca i el talent científic del nostre país, i el que ens toca ara és retornar-li aquests gestos (en paraules del professor Mas-Colell) “fent la nostra feina amb ambició, amb tenacitat, amb rigor i amb qualitat".

El Doctor Pere Mir amb el professor Mas-Colell a la sala d'actes de l'FME, en l'acte de reconeixement de la 1a promoció de les Beques del Programa CiMs-Cellex de Batxillerat Internacional en matemàtiques i Ciències. Gener del 2013

(arxiu FME).