Miguel Muñoz-Lecanda obrirà el curs FME 2017-2018 dedicat al matemàtic alemany David Hilbert

Reserveu-vos el dimecres 27 de setembre a les 12.30 h a la sala d’actes de la Facultat. El professor Miguel Muñoz- Lecanda, professor emèrit de Matemàtiques de la UPC, impartirà la lliçó inaugural.

El professor emèrit de Matemàtiques de la UPC Miguel Muñoz- Lecanda obrirà el curs 2017-2018 de l'FME dedicat al matemàtic alemany David Hilbert

La lliçó inaugural, impartida pel professor Miguel Muñoz- Lecanda portarà per títol:

“Hilbert, un matemàtico para la eternidad”

Resum de la ponència: La FME dedica este curso 2017-18 al matemático David Hilbert, 1862-1943. En esta exposición inicial se comienza presentando su vida, tanto personal como académica, así como aquellos rasgos de su personalidad humana que le caracterizaban de forma destacada y singular. En la segunda parte se presenta y comenta brevemente su trabajo, tanto en matemática como en física, así como su enorme influencia posterior. Todo ello justificará el título de la exposición, dada su permanente actualidad.

L'acte tindrà lloc dimecres 27 de setembre 2017 a les 12.30 h a la sala d’actes de la Facultat. Tothom hi sou convidats, acte obert a tota la comunitat matemàtica i estadística. Al final de l’acte es farà un reconeixement al professorat i membres del PAS que s’han jubilat darrerament.

Any Hilbert a l'FME

Com ja va sent costum des de fa 14 anys, l'FME dedica el curs acadèmic a la figura d'un prestigiós científic. Enguany s'ha triat David Hilbert, (Königsberg, Prússia Oriental, 23 de gener de 1862 – Göttingen, Alemanya, 14 de febrer de 1943), reconegut com un dels matemàtics més influents i universals de finals del segle XIX i començaments del XX. Hilbert va descobrir i desenvolupar un ample rang d'idees fonamentals en diverses àrees com la Teoria d'Invariants i els Axiomes de la Geometria. També va formular la Teoria de l'Espai de Hilbert, un dels fonaments de l'Anàlisi funcional.

La Biblioteca FME fa un recull bibliogràfic i documental del matemàtic del curs per complementar i donar suport a les activitats que la facultat realitza al llarg del curs de cada matemàtic.