Barcelona es converteix en capital matemàtica

La Societat Catalana de Matemàtiques - IEC va acollir durant els dies 16 i 17 de gener la reunió de la Comissió Abel, que serà la qui decidirà el guanyador del premi Abel de matemàtiques. En motiu d'aquesta trobada, es va organitzar la jornada científica "Abel in Barcelona".

Barcelona s'ha convertit aquests dies en la capital mundial de les matemàtiques. El nom del guanyador del proper premi Abel de matemàtiques, conegut extraoficialment com el Nobel d'aquesta disciplina, es decidirà entre el 16 i el 17 degener entre les parets de l'Institut d'Estudis Catalans (IEC), que hauran de ser totalment hermètiques, perquè la identitat del guardonat no es farà pública fins al 21 de març. De fet, les deliberacions del premi es fan a Barcelona perquè cada any es duen a terme a la ciutat d'algun dels membres del comitè del premi Abel; en aquest cas, la de Marta Sanz-Solé, de la Facultat de Matemàtiques de la Universitat de Barcelona (UB) i membre de l'IEC.

Aquesta trobada ha comptat en un important ressò mediàtic,

Més informació a Jornada científica "Abel in Barcelona"