200 ‘dones TIC’ d’arreu del món es reuneixen a la UPC amb motiu del congrés womENcourage

La Universitat Politècnica de Catalunya (UPC) acull, del 6 al 8 de setembre, el congrés internacional womENCourage 2017, una trobada científica i de networking en què participaran més de 200 estudiantes, investigadores i professionals vinculades a l’àmbit de l’enginyeria informàtica

Més de 200 assistents internacionals, entre estudiantes, investigadores i professionals. Més de 70 pòsters acceptats –el doble que en l’edició anterior–, 7 workshops especialitzats, una hackaton, una conferenciant de renom internacional en l’àmbit de la supercomputació i diverses ponències i xerrades. Aquestes són les grans dades de l’ACM Celebration of Women in Computing, conegut com a womENcourage 2017, que acollirà el Campus Nord de la UPC a Barcelona (c. Jordi Girona, 1-3), del 6 al 8 de setembre. El congrés està organitzat per l’Association for Computing Machinery (ACM) i la Facultat d’Informàtica de Barcelona (FIB) de la UPC.

Més informació sobre el congrés womENcourage 2017

Fomentar el talent femení STEM (acrònim anglès de Science, Technology, Engineering i Mathematics), voluntat de la UPC i també de l'FME:

Des de la UPC s'està promovent diferents accions per fomentar el talent TIC femení: durant el curs 2016-2017 es va iniciar la implantació del III Pla d’igualtat de gènere 2016-2020, amb quatre projectes inicials: Sostre de vidre, +Noies TIC, Reforma horària i Mentoria a secundària. La celebració del womenENcourage s’emmarca, precisament, en la línia de treball +Noies TIC, que respon a la necessitat d’atraure i incrementar el nombre de dones als estudis de la UPC i, en concret, en l’àmbit TIC. Entre aquestes accions, la UPC s’ha sumat a diferents iniciatives locals i internacionals per incrementar el nombre de vocacions científiques i tecnològiques, com ara el vídeo ‘El que no t’expliquen’ elaborat conjuntament amb la Universitat Oberta de Catalunya (UOC); la trobada Girls in ICT Day, Expanding horizons, Changing attitudes; o l’Ada Lovelace Day.