Història i dades

Una mica d'història

fotoMostra

Creada l’any olímpic del 1992, l’origen de l’FME es deu a una carta del president Pujol a l’aleshores rector de la UPC, al professor Gabriel Ferraté, amb data 11 d’abril del 1987:

Ferraté, sé que la Hewlett-Packard s’ha queixat de que no troba “matemàtics empresarials”. Què és un matemàtic empresarial? És greu que

no en tinguem? Convé que creem aquests estudis? Podem fer-ho?

Cordialment, Jordi Pujol.

La preocupació del president va arribar fins i tot al Parlament de Catalunya, i es va sumar a les necessitats i perspectives de la pròpia universitat. El professor Jaume Pagès, aleshores vicerector d’Ordenació Acadèmica de la UPC va encarregar-se d’impulsar i concretar el projecte, que cristal·litzaria l’octubre de l’any 1992, amb la impartició de la Llicenciatura de Matemàtiques i la Diplomatura d’Estadística, i posteriorment es va anar incorporant la Llicenciatura en Ciències i Tècniques Estadístiques, la doble titulació d’Enginyeria Superior de Telecomunicació i la Llicenciatura de Matemàtiques (les Teleco-mates). (...)

Dades

Trobareu informació de les dades actualitzades de la Facultat en el context de la Universitat Politècnica de Catalunya a l'enllaç Dades estadístiques i de gestió de la UPC.

FUTUR. Portal de la Producció Científica

Accés a WINDDAT: Web d'Indicadors docents per al desenvolupament i anàlisi de les titulacions - AQU