Conferència "Ones Gravitatòries: el so de l'espai - temps" a càrrec de Carlos F. Sopuerta

La conferència s'emmarca dins del programa d'activitats al voltant de la investidura com a doctor ‘honoris causa’ de l’astrofísic nord-americà Kip S.Thorne que organitza la UPC per al 25 de maig, en el qual hi participa l'FME.

La conferència tindrà lloc a la Facultat de Matemàtiques i Estadística de la UPC dilluns 22 de maig a les 12 h de 2017 a la sala d'actes de de l'FME.

"Ones Gravitatòries: El so de l'espai-temps"

RESUM: Fa més d'un any que LIGO (Observatori d'Ones Gravitatòries d'Interferometria Làser) va inaugurar l'era de l'Astronomia d'Ones Gravitatòries observant, per primera vegada, l'emissió d'ones
gravitatòries d'un sistema binari de forats negres (la primera vegada que es detecta aquest tipus de sistema). A la mateixa vegada, la missió espacial LISA Pathfinder de l'Agència Espacial Europea (ESA) ha demostrat la tecnologia pel futur detector espacial d'Ones Gravitatòries, la missió L3 d'ESA. En aquesta xerrada parlarem de com són aquestes ones que Einstein va predir a la seva teoria de la Relativitat General, com es poden detectar i quins descobriments podem esperar en els propers anys, amb special atenció al futur detector espacial d'ones gravitatòries LISA (Antena Espacial d'Ones Gravitatòries).

Carlos F. Sopuerta

Carlos F. Sopuerta va obtenir un doctorat en Física per la Universitat de Barcelona (1996), on va ser professor assistent (1996-1998). Ha ocupat posicions postdoctorals a Alemanya, Regne Unit, EUA, i Canadà. Actualment és Investigador Principal de diversos projectes de recerca del Grup d'Astronomia Gravitacional de l'Institut de Ciències de l'Espai (CSIC-IEEC). És membre de l'equip científic de la missió LISA Pathfinder de l'Agencia Espacial Europea (ESA) i el seu representant espanyol; també és membre del Comitè de Direcció del Consorci de LISA i chair del Grup de Treball sobre EMRIs.

Gravació de la conferència - Canal YouTube de l'FME.