Congrés Internacional 300 Aniversari Gottfried Wilhelm Leibniz a la UPC - Gener 2016

Tindrà lloc els dies 21 i 22 de Gener de 2016 a l'ETSEIB i a l'FME.

CONGRÉS INTERNACIONAL 300 ANIVERSARI GOTTFRIED WILHELM LEIBNIZ
(Leipzig,1646 - Hannover,1716)
21-22 de Gener de 2016 a la UPC

L’any 2016 farà 300 anys de la mort d’un dels matemàtics més rellevants de la història, Gottfried Wilhelm Leibniz. El Grup de Recerca d’Història de la Ciència i de la Tècnica, juntament amb el Departament de Matemàtiques de la Universitat Politècnica de Catalunya, vol commemorar aquest centenari amb la celebració d’un congrés internacional, adherint-se així a tots els homenatges que la comunitat científica li farà arreu del món.

El congrés es desenvoluparà en dues jornades, el dijous 21 de gener i el divendres 22 de gener a l’Escola Tècnica Superior d’Enginyeria Industrial de Barcelona i a la Facultat de Matemàtiques i Estadística de la Universitat Politècnica de Catalunya. Programa

Organització
Grup de Recerca d’Història de la Ciència i de la Tècnica (Projecte HAR2013-44643-R)
Departament de Matemàtiques de la Universitat Politècnica de Catalunya
Comitè organitzador: Joaquim Berenguer, Mónica Blanco, Guillermo Lusa, Mª Rosa Massa, Mary Sol de Mora, Carles Puig-Pla, Antoni Roca-Rosell,Fàtima Romero.

Comunicacions i inscripció
Per presentar comunicacions sobre la vida i obra de Leibniz i sobre la ciència i la tècnica a la seva època, podeu enviar un resum (aprox. 300 paraules) fins el 30 de desembre de 2015 a: m.rosa.massa@upc.edu o bé a: antoni.roca-rosell@upc.edu. La durada de cada comunicació serà de 20 minuts i, posteriorment, es farà un debat breu. L’idioma de les comunicacions pot ser català, castellà o anglès. La inscripció és gratuïta, podeu confirmar la vostra assistència a les mateixes adreces.

Conferenciants
Pel que fa als conferenciants, és comptarà amb tres personalitats de gran prestigi internacional, experts en la figura de Leibniz: el professor Eberhard Knobloch de la Berlin University of Technology, director de l'edició dels escrits matemàtics de Leibniz des de 1976 fins 2008 i actualment, i des de 2001 també director de l’edició dels escrits científics, mèdics i tècnics de Leibniz; la professora Mary Sol de Mora Charles, catedràtica d’Història de la Filosofia i de la Ciència de la Universidad del País Vasco, editora dels escrits matemàtics de Leibniz en espanyol, dels quals ja s’ha publicat un volum l’any 2014 i està a punt de publicar-se el segon; el professor David Rabouin, chargé de recherche del Laboratori SPHERE (CNRS, Université Paris Diderot) a Paris, que l’any 2002 va defensar la seva tesi doctoral sobre Leibniz i la seva Mathesis Universalis i que actualment segueix publicant sobre les matemàtiques de Leibniz.

Entitats Col·laboradores
Escola Tècnica Superior d’Enginyeria Industrial de Barcelona (UPC), Facultat de Matemàtiques i Estadística (UPC), Càtedra UNESCO de Tècnica i Cultura (UPC), Societat Catalana d’Història de la Ciència i de la Tècnica (IEC), Societat Catalana de Matemàtiques (IEC), Grupo de Historia de las Matemáticas (RSME), Sociedad española Leibniz para estudios del Barroco y la Ilustración (SeL).